tenTang mereKa

apa yg bermain dibenak ku tika ini..ah..ttg cinta, hati dan perasaan lagi..smpai bila pn perbicaraannya takkn selesai...

manusia..mengapa begitu mudah melafazkan cinta dan akhirnya tak smpai pn kemana..penting ke pertahankan hak andai hak itu tak ingin lagi bertuankan kita? apalah ertinya sayang dan cinta yang menggunung atau berkurun lama andai tak ikhlas dalam melahirnya..tak jujur dgn hati sendiri..kesudahannya hati yang tak berdosa menjadi mangsa.. adilkah dia dalam memperlakukan sebegitu rupa? bagi aku.. masa bukan ukuran kukuhnya sebuah percintaan.. melainkan rasa cinta itu lahir dari hati yang ikhlas..

apa lah nilainya lagi manusia andai janji pn sudah tiada erti? kelmarin meminta kita melafazkan janji setia..hari ini dia yang meminta kita pergi darinya..mampukah kita pergi di saat hati kita berpadu pada janji yg terpatri? di manakah nilai dan harga sebuah perhubungan di mata dia buat kita? ataukah kita ini sekadar persinggahan untuk membalas dendam barangkali..ataupun mungkin sebagai bahan eksperimen..lame2 jadi macam cicak man pulak kita..siapa tahu.


terlalu cintakah kita hingga tak sanggup kehilangannya? sayangkah dia andai perpisahan yang bermain dibibirnya saban waktu? cukupkah kesabaran kita untuk menepisnya tiap kali? sama ada kita yang mengikut kehendaknya dgn mengorbankan cinta kita dan membiarkan dia bebas berterbangan persis burung2 riang di udara ataukah kita berkeras lalu membiarkan dia bersama kita tapi kita juga yang tak selesa.. kerana terpaksa membutakan hati kita dan membiarkan diri kita dayuz diperlakukan olehnya dalam keterpaksaan? mampukah kita melihat dia yang kita cintai merana dan terus terseksa jika bersama kita..pengorbanan yang terlalu berat hanya mampu di lakukan oleh orang yang benar2 ikhlas memberi cinta tanpa minta dibalas..kerana TUHAN ada janjiNYA..hati yang ikhlas pasti akan menemui kebahagiaan hakiki..bl? ha..itu yang kita tak tau.. biarkan hati ikhlas itu diuji dgn bermacam ujian..kerana pasti ada sinar dan teduh yang menanti di penghujung jalannya...

4 comments:

partym said...

ni npe lak ni.cm sdh je bunyik nye..r u ok??

TemBiKai said...

he33..harus ke sedih patime..sj je..kkdg asek menyatakan ssuatu yg gembira je..terlupa plak pada kesedihan..tu yg ingat sedih..

partym said...

jgn la sdh partym,nt daku juga bsdh krn mu.....ak kn ad =)

DaNN said...

ader plak sedey..ko ingat aku ni berjiwa sensitip ke