~CiNtaku~KaSihKu~RiNduKu~


menjerumuskan diri di dalam dunia cinta hanya ketika tlah btol2 bersedia tuk dilukai...jangan lah hanya berharap kepada ssuatu yang indah...kerna keindahan itu tetap jua sesuatu yang tak pasti... jadi persiapkan diri sebelum menempuh terowong cinta.

bimbang tidak tertempuh terowong itu di saat berada di tgh2 perjalanan..ingin berpatah balik, jauh perjalanan malah lebih berliku berbanding meneruskan hingga penghujung...disaat itu mulalah timbul rasa kesal, kecewa, menyalahkan diri sendiri malah orang lain kerana membawa kita ke perjalanan itu.. sedangkan kita sendiri yang merelakan semuanya.. dan yang layak disalahkan tak lain hanyalah DIRI KITA.

keputusan adalah atas diri kita sendiri..tiada siapa yang dapat memaksa kita untuk menempuh terowong tersebut bersamanya biarpun dia benar2 menginginkan kita untuk menemaninya..tp kalo kita dah tak mahu..kita berhak tuk bersama yang kita mahu...menerima seseorang atas kebaikannya, kasihan, paksaan, atas kehendak orang lain atau apa saja selain dasar cinta yg tulus dan telus adalah sesuatu yg bakal memusnahkan diri kita sendiri..walaupun kita bercita-cita mahu membahgiakannya..pasti kebahgiaan takkan dapat dikecapi semudah abc..bagaimana kita hendak membahgiakan orang lain sedangkan diri kita tak bahgia? bukankah segala2nya bermula dari dalam diri kita?

mudah atau payah kita mendapatkan orang yg kita mahu tak penting..yang penting bila kita dah dapat org yg kita inginkan hargailah dia seadanya selagi kita bersamanya..setia, bertolak ansur, toleransi, jujur, terus terang, percaya, tidak mengongkong, dan jangan main belakang..ciri2 biasa yang sume orang tau..itu pun kalo kita inginkan pasangan kita berbuat bnda yang sama..`JANGAN BUAT KALO KITA TAK NAK DIA BUAT`...konsep yang mudah...kalo pn bukan dier yang akan balas balik kat kita..kita ttp tak tau siapa selepas dier...yang pasti lagi nyata..kita ttp akan merasai sama atau lebih ape yg kita pernah buat kat dier..hukum karma! ketika tu tak guna mengalir air mata darah sekalipun..masa ttp takkan berputar kebelakang untuk kita memperbetulkan kesilapan silam.
p/S:moral of da story?? sape yang nk bagitau?

7 comments:

nurain said...

huu..

moral of the story..

jika belum rse bersedia bercinta jangan bercinta~

sbb kita mungkin rase sentiasa x ckup dengan apa yang ada..
huaaa..

patyme 2 3 said...

apabila hati mendapat seruan cinta (bersedia mencintai dan dicintai) insyaallah kite telah bersedia utk mnghadapi semua risiko....yg pasti semua org yg bercinta mempunyai satu matlamat iaitu untuk mengecapi kebahgiaan...berusahalah ke arahnya....cayok2!!

DaNN said...

he33..bijak2..msti subjek moral dapat a1 ni

patyme 2 3 said...

x amek moral la...hehheeh

DaNN said...

tak amek ek..tak amek pn dah terror..kalo amek msti lagi tak tercapai akalku

patyme 2 3 said...

klu amek kang takut jd terrorist plak...heheheeh

DaNN said...

he33..isk..kalo ambik moral jd terrorist tu..tu msti tersalah tuntut tu